jag badar inte i guld & diamanter.

Att bada i guld och diamanter. Att ha pengar till ingen nytta. Det är ett fåtal som lever ett sådant liv. Inte jag, gör du? Människor som inte känner mig kan uppfatta mig som bortskämd, det är jag inte. Jag är inte fattig, men jag är heller inte rik. När jag sa att jag var pank och fick tillbaka kommentaren "Du ska ju inte säga något, du kan bara gå till din pappa om du behöver pengar" fylldes jag av totalt raseri. Jag kan inte gå till min pappa om jag behöver pengar?! Jag måste kämpa för att få pengar, jobba precis som alla andra! Du kanske tycker att jag fint hus, fin bil och får fina presenter, men en sak är säker. Jag är inte bortskämd. Om jag är det, vet du inte vad det ordet betyder!

Kommentarer
Postat av: Liv

Jag har inte fått någon uppfattning om att du verkar bortskämd i alla fall!

2008-02-26 @ 23:40:41
Postat av: Emelisen

åh jag vet precis hur det är malin.
exakt sådana kommentarer får jag också, för det var en dag jag sa att jag inte hade råd att gå och fika för jag hade så lite pengar, då sa en i min klass " ja men ring till din mamma då, där får du ju pengar, jävla bortskämdaunge" alltså, ååh. dom vet ju inte vad bortskämd betyder. bortskämda ungar handlar inte bara om att man kanske får pengar ngn gång sådär, det handlar ofta om att ungen som kanske får pengar inte är tacksam, & massa annat.
usch, bortskämd är ett ord som är uttjatat!

Stå på dig

2008-02-27 @ 07:10:27
URL: http://rainbowtears.blogg.se
Postat av: Bekkiss

Förstår vad du menar men jag tycker du är bortskämd :P Nej driver isåfall skulle jag vara det också XD

Sorry skickade inte dessa vykort, för gulliga måste sparas. Jag vet att jag borde skicka vykort men jag glömmer alltid bort när vi är utomlands. Ett gulligt sms är lättare och jag kan skicka det till dig varje dag istället !!!
Puss

2008-02-27 @ 10:57:56
URL: http://metrobloggen.se/enrosakaktus
Postat av: vicke

Det tror jag inte heller att du är
Vicke

Postat av: Emelie

många tar mig för det också endast grundat på att jag bor i frösakull och hur befängt är inte det? Men det är bara att nonchalera dem som har en massa fördomar, för sålänge du vet vem du är och dina vänner accepterar dig för den du är behöver du inte intygelse från alla andra! Glöm inte det! :D

2008-02-28 @ 12:55:51
URL: http://emelieanderberg.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0