ordet som innehåller fyra bokstäver.

image24
En flicka. Med sönderrivna strumpbyxor. Vart hon än går. Vart hon än är. Ger alla henne blickar. Förfärliga blickar. Blickar som trycker ner henne till botten. Innerst inne vet hon. Hon vet vad folk tycker om henne. Det ordet som innehåller fyra bokstäver. Det ordet som hon aldrig vågar säga. Hora. Det är precis vad hon är. En hora. Och hon kommer förbli det. Den tanken är det första hon tänker när hon vaknar. Och den sista när hon somnar. Tills den dagen hennes självförtroende är nere på noll. Då går hon ut på balkongen. Tittar ner. Ställer sig på kanten. Och hoppar.

Tro nu inte att jag är deprimerad. Det är jag inte, men jag tror att någon i denna värld känner eller har känt som flickan i dikten.

Kommentarer
Postat av: Liv

Usch, vilken hemsk dikt. Den berör än liksom.

2008-03-03 @ 00:02:16
Postat av: mindy

Jag har också länkat nu :) Tycker det där låter som ett intro till någonting mer, kanske en historia eller så. Om "horan".

2008-03-03 @ 11:37:36
URL: http://metrobloggen.se/mindy
Postat av: Beckurt

Fan vad grym! har du skrivit den själv ?
Läs min måndag

2008-03-03 @ 22:07:08
URL: http://metrobloggen.se/enrosakaktus
Postat av: vicke

Ja, det är nog många som har känt så
Vicke


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0